Dlaczego personalizacja opakowań jest ważna?

Aby sprzedać swój produkt, firmy muszą zadbać nie tylko o jego wysoką jakość. Równie ważne jest to, w jaki sposób prezentuje się dany towar. W przyciągnięciu uwagi klientów może pomóc odpowiednia personalizacja opakowań, stanowiąca jeden z kluczowych elementów marketingu.

 

Czego klienci oczekują od opakowań?

Konkurencja na rynku jest bardzo duża. Klienci mogą więc wybierać spośród dziesiątek, a nawet setek podobnych produktów. Automatycznie rosną więc ich wymagania. Warto przy tym pamiętać, że konsumenci podczas zakupów kierują się nie tylko jakością czy ceną danego towaru, lecz także jego wyglądem. Pod tym względem również mają swoje oczekiwania. Najważniejsze oczywiście, aby opakowania wraz z umieszczonymi na nich etykietami były czytelne i atrakcyjne wizualnie. Oprócz tego istotne jest indywidualne podejście do klienta. Dlatego też warto postawić na personalizację opakowań. Dzięki niej łatwiej oddziaływać na zmysły i emocje konsumentów, którzy chcą być traktowani wyjątkowo  i przez to zachęcić ich do sięgnięcia po dany towar znajdujący się na sklepowej półce. Taka personalizacja jest bowiem łatwym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji. Jeśli opakowanie będzie odpowiednio zaprojektowane oraz skierowane do konkretnej grupy klientów, poczują oni, że dany produkt jest przeznaczony właśnie dla nich. Takie podejście odpowiada potrzebom współczesnego konsumenta, który lubi niepowtarzalne rozwiązania, które nie są dla wszystkich, ponieważ  pozwalają mu się one wyróżnić z tłumu.

Zdecydowanie się na personalizację może więc przynieść firmie wymierne korzyści. Potwierdza to przykład przytoczony na stronie https://unilogo-drukarnia.pl/sila-personalizacji, który pokazuje, jak klienci zareagowali na oryginalne i indywidualne opakowania produkowane przez jedno ze znanych przedsiębiorstw.

Spersonalizowane opakowanie jako narzędzie marketingowe

Biorąc pod uwagę zalety indywidualnego podejścia do odbiorców, spersonalizowane opakowania stanowią ważne narzędzie marketingowe. Oddziałują one bowiem na klienta nie tylko w miejscu, w którym robi on zakupy, lecz także „towarzyszą” mu podczas całego procesu konsumpcji. Żadne inne narzędzie związane z marketingiem nie jest z konsumentem tak długo i tak blisko niego. Dzięki niemu można więc nawiązać relacje z każdym indywidualnym klientem, zwłaszcza że ułatwia to współczesna technologia – personalizacja opakowań, np. przy pomocy etykiet, przebiega dziś niezwykle sprawnie i nie wymaga bardzo dużych nakładów finansowych.

Aby spersonalizowane opakowania odniosły marketingowy sukces, powinny zostać zaprojektowane w taki sposób, aby intrygować, zaskakiwać i przyciągać uwagę. Przedsiębiorstwa stosują pod tym względem wiele różnorodnych rozwiązań. Popularnym sposobem są m.in. opakowania, które niosą emocjonalny przekaz, który jest w stanie dotrzeć do indywidualnych odbiorców. Oprócz tego ciekawym pomysłem jest umieszczanie konkretnych imion na produktach – taka metoda personalizacji cieszy się równie dużym uznaniem. Warto również wprowadzić elementy tzw. real time marketingu, czyli reagować na aktualne wydarzenia i trendy. W przypadku opakowań można je spersonalizować, np. poprzez umieszczanie na nich grafik nawiązujących do najnowszych kinowych hitów.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności