GTV – polski dystrybutor akcesoriów meblowych i oświetlenia otwiera kolejny zagraniczny oddział. Po Brazylii, Chorwacji, Rosji i Czechach przyszła kolej na hiszpańską Walencję. Rozwój firmy wpisuje się w ogólny trend polskiej branży meblarskiej. Właśnie awansowaliśmy na trzecie miejsce w rankingu największych eksporterów mebli na świecie, wyprzedzając tym samym Włochy – wynika z danych Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. Wartość mebli wyeksportowanych z Polski w 2017 roku to 11,55 mld dolarów. Przed nami znajdują się już tylko Niemcy (12,9 mld) i Chiny (58 mld). Dynamika wzrostu również zaskakuje – między 2016, a 2017 rokiem różnica między Polską, a Niemcami zmniejszyła się o ponad 300 milionów dolarów – prognozy mówią, że wyprzedzimy naszych zachodnich sąsiadów w ciągu 5 lat.
Polska branża meblarska jest jedną z niewielu, która podbija zagranicę. Pod względem wolumenu produkcji przeznaczonej na eksport Polacy ustępują tylko Chinom. Przykładem firmy, która odpowiednio wykorzystuje korzystne warunki jest GTV – produkty z jej logo dostępne są w kilkudziesięciu krajach na całym świecie, w tym tak odległych jak Kanada czy Kenia. Posiada oddziały w Brazylii, Rosji, Czechach, Chorwacji i nadal nie zwalnia tempa – w tym tygodniu otwiera oddział w Walencji.
Meblarska ekspansja
Celem GTV od początku było zdobywanie rynków zagranicznych. Od 2013 roku 48 proc. obrotu stanowią dochody z eksportu. Znajduje to odzwierciedlenie w ekspansji firmy, która niemal co roku otwiera nową filię. Pierwszym celem była Brazylia, w której w 2014 roku otwarto oddział firmy. Od tamtej pory powstały kolejne – w Chorwacji, Rosji i Czechach, a już w tym miesiącu nastąpi otwarcie oddziału w Hiszpanii.
– Celem rozwijania kolejnego oddziału jest nie tylko zwiększenie świadomości naszej marki na półwyspie iberyjskim, ale też dostosowanie oferty do danego rynku – mówi Przemysław Szpojankowski – Export Manager w GTV – W hiszpańskim oddziale pracować będzie zespół mieszany, w skład którego wejdą zarówno, Polacy jak i Hiszpanie, dzięki temu jeszcze lepiej dostosować się do wymagań tamtejszego rynku – dodaje.
Kluczem dopasowanie do rynku
GTV stawia na dywersyfikację portfolio produktowego– nie ograniczyło swojej oferty tylko do akcesoriów meblowych, ale z biegiem czasu poszerzało ją o oświetlenie i narzędzia. – Nie bez znaczenia jest to, że staramy się iść z duchem czasu – mówi Przemysław Szpojankowski.
– Inwestujemy w rozwiązania technologiczne, badamy rynek, potrzeby, firma inwestuje w marketing i nowe kanały komunikacyjne oraz współpracę z uczelniami wyższymi. Robimy wszystko, żeby nasi klienci traktowali nas nie tylko jako dystrybutorów konkretnych rozwiązań, ale również źródło inspiracji – dodaje. Wyróżnikiem GTV jest również bogate doświadczenie pracujących tam specjalistów. Zdobyte w Polsce doświadczenie, z powodzeniem przenoszą na rynki zagraniczne.
– Jeśli chodzi o polski rynek, znajdujemy się w czołówce. Pozycja, którą wypracowaliśmy przez ponad dwadzieścia lat rozwoju firmy w połączeniu ze znajomością specyfiki poszczególnych krajów i dopasowaniem strategii do tamtejszych wymogów prawnych, daje solidne podstawy do działania na innych rynkach – dodaje Przemysław Szpojankowski – Export Manager w GTV. Firma nadal planuje rozwijanie swojej sieci eksportowej.