Jak wprowadzić omnichannel do call center?

To pytanie, które zadają sobie managerowie w call center. Odpowiedź jest prostsza niż Ci się wydaje. Zacznijmy jednak od podstawy – czyli czym właściwie jest omnichannel? Ujmując to najprościej, jest to zintegrowany, a przede wszystkim płynny sposób na komunikację z klientami. Czy musi spełniać jakieś wymagania, aby nazwać go omni? Zdecydowanie tak. Przede wszystkim, komunikacja musi być prowadzona różnymi kanałami. Począwszy od dobrze znanej obsługi głosowej, powiadomień SMS, ofert przesyłanych e-mailami, a kończąc na szybkim kontakcie przez czat, który zyskuje na popularności. Omnichannel to dzisiaj konieczność, jeśli chcesz sprostać oczekiwaniom klientów. To technologia, która pozwala na oferowanie wachlarzu możliwości do skutecznej i trafionej obsługi klienta. Koniec teorii – czas na praktykę i realne korzyści!

 

 

Korzyści z omnichannel w contact center

Omnichannel to sposób i szansa. Szansa na wprowadzanie personalizacji w komunikacji oraz sposób na zwinniejsze połączenie z klientem. Skupienie swoich działań na zintegrowanej komunikacji, a także na podwyższeniu poziomu klientocentrycznych zachowań przynosi efekty. Nawet działając na szeroką skalę. Wynika to między z innymi z tego, że większość dzisiejszych klientów korzysta lub zamierza skorzystać z nowych technologii w najbliższym czasie. Dostarczając wiele łatwo dostępnych form kontaktu czy realizacji zakupów, wyprzedza się oczekiwania kupujących. Jednym z przykładów, który sprawdza się w wielu branżach są np. wiadomości SMS wzbogacone o skuteczny CTA, którym może być link przekierowujący do oferty. Infolinia to produkt teoretycznie znany, ale często pomijany. Funkcjonalnie zaprojektowana umożliwia identyfikację dzwoniącego, jak i nagranie spersonalizowanego przywitania! Rozbudowane drzewa IVR umożliwiają nie tylko tonowe wybieranie. To również możliwość przekierowania rozmowy do konsultantów wyspecjalizowanych w danej dziedzinie lub np. władających językiem angielskim. Dzięki temu skraca się czas oczekiwania na połączenie, a agenci mogą sprawniej udzielić pomocy.

Profil klienta – bezcenna wiedza

Dopasowanie indywidualnej oferty do klienta to jedno z głównych założeń udanej sprzedaży. To cel sam w sobie. Jak go osiągnąć? Posiadając bogatą w informacje bazę grupy docelowej. Każda informacja na jej temat jest (bez)cenna. Lepsze poznanie preferencji czy postaw konsumenckich przyczynia się do podniesienia wyników kampanii sprzedażowych, marketingowych, czy nawet wizerunkowych. W osiągnięciu tego celu może pomóc omnichannel, ponieważ umożliwia zebranie różnych danych z używanych kanałów komunikacji w jednym, dostępnym on-line miejscu. To sprawdzony sposób, który pomoże w dostosowaniu oferty, a także sposobu komunikacji z danym klientem. Wprowadź cykliczne badanie opinii, np. za pomocą ankiety SMS. Po każdej rozmowie czy rozwiązanej sprawie możesz przesłać wiadomość SMS z prośbą o ocenę. Oczywiście, nie zapominaj o tradycyjnych i sprawdzonych połączeniach głosowych. Nadal stanowią core biznesu call center. Jednak dzisiaj na tym możliwości się nie kończą. Warto wprowadzić trochę nowoczesności np. w postaci czatów. Klasyczna obsługa głosowa jest popularniejsza, ale pytanie – na jak długo? SMS, MMS i czaty bardzo szybko zdobywają popularność i uznanie wśród klientów.

Tele-skuteczność

Jeśli ktoś ma wątpliwości – telemarketing cały czas ma się dobrze. Wbrew pojawiającym się prognozom o wypieraniu call center przez sztuczną inteligencję, to z człowiekiem wolimy rozmawiać – nie z robotem. Postęp technologii to jednak rzecz nieunikniona. Podobnie jak automatyzacja kontaktu z klientem. A raczej, automatyzacja sposobu na kontakt. To są pozytywne zmiany. Nie tylko dla przedsiębiorstwa, ale również dla klienta, czy pracownika call center. Wpływają na efekt kampanii i wydajność pracy. Dzięki zastosowaniu odpowiednich technologii, osoby pracujące w call center nie tracą czasu, np. na dodzwonienie się na nieaktywne numery. Pozwala na to weryfikacja numerów przed nawiązaniem połączenia – czyli HLR, o którym pisałam w swoim poprzednim artykule. W połączeniu z dialerem predyktywnym – sukces jest na wyciągnięcie ręki. Zespół Twoich agentów może poświęcić czas na to, co najważniejsze – rozmowę z dostępnym klientem.

Komunikacja omnichannel to teraźniejszość, jeśli chodzi o obsługę klienta na najwyższym poziomie. Jeśli to jest Twój cel, wiesz już, co musisz zrobić. Stwórz świetne możliwości dla swoich konsultantów i dostarcz wygodę dla klientów. Z pewnością takie działania zaprocentują w sprzedaży. W końcu na tym Ci zależy, prawda? Porozmawiajmy o tym!

Karolina Prusaczyk

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności