Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

TSUE wyda kluczowy wyrok w sprawie sankcji kredytu darmowego

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej już 13 lutego 2025 roku ogłosi wyrok w sprawie C-472/23 dotyczącej sankcji kredytu darmowego. Będzie to pierwszy wyrok TSUE w...
Strona głównaRozmaitościJak zachęcić kandydata do zmiany pracy? Raport GoldenLine

Jak zachęcić kandydata do zmiany pracy? Raport GoldenLine


Noworoczne postanowienia często koncentrują się wokół zdrowia i naszej kariery. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie GoldenLine, poszukujących pracy motywuje przede wszystkim wizja wyższych zarobków i chęć dalszego rozwoju. Uciekają przed brakiem perspektywy awansu, rutyną i złą atmosferą pracy.

 

Top 5 przyczyn poszukiwania innej pracy (infografika)

  1. Chęć zwiększenia zarobków – 53%
  2. Brak możliwości rozwoju – 28%
  3. Brak perspektyw awansu – 27%
  4. Nuda i rutyna – 23%
  5. Zła atmosfera pracy – 23%

 

Zarobki i rozwój

Jak wynika z raportu GoldenLine, chęć zwiększenia zarobków jest głównym powodem, dla którego rozglądamy się za nową pracą. W odpowiedzi na pytanie „Z jakiego powodu chcesz/chciałeś(aś) zmienić pracę?” 53% respondentów wskazało wyższe zarobki, 28% brak możliwości rozwoju, 27% brak możliwości awansu, 23% nudę i rutynę, a 23% złą atmosferę pracy.

 

Więcej czyli ile?

Respondenci zapytani o wysokość podwyżki, która zatrzymałaby ich w obecnym miejscu pracy, w ponad 40% zadeklarowali kwotę na poziomie 11% – 20% obecnego wynagrodzenia. Chęć otrzymania podwyżki na poziomie 21% – 50% zadeklarowało 37% respondentów.

Największy apetyt za zmianę wysokości wynagrodzenia mają osoby w wieku 25 – 34 lata. 42% z nich oczekiwałoby wynagrodzenia na poziomie 21 – 50% aktualnej płacy, a 13% oczekiwałoby podwyżki powyżej 50%.

 

Jaka podwyżka byłaby dla Ciebie zadowalająca w obecnej pracy?

Podwyżka do 10% byłaby zadowalająca dla 8% respondentów

Podwyżka o 11% – 20% byłaby zadowalająca dla 41% respondentów

Podwyżka o 21% – 50% – byłaby zadowalająca dla 37% respondentów

Podwyżka o 51% – 100% – byłaby zadowalająca dla 8% respondentów

Podwyżka powyżej 100% byłaby zadowalająca dla 6% respondentów

 

Czym pracodawcy mogą przyciągnąć kandydatów?

Jak wynika z raportu GoldenLine, zarobki to nie jedyne, czym pracodawcy mogą kusić kandydatów do pracy. Respondenci zapytani o to, co skłoniłoby ich do zmiany obecnej pracy, w 72% wskazali wyższe wynagrodzenie. Co jednak ciekawe, na kolejnych dwóch miejscach znalazły się umowa o pracę, atrakcyjna dla 35% respondentów, oraz elastyczny czas pracy, ważny dla 33%. Atmosfera i kultura firmy byłaby argumentem dla 30% respondentów. Dobra lokalizacja firmy również może być ważnym benefitem, łatwiejszy dojazd do firmy wskazało 29% badanych.

Ciekawie odpowiedzi kształtują się w podziale na płeć respondenta. Wyższe wynagrodzenie jest istotne dla 75% kobiet i 68% mężczyzn, umowa o pracę dla 38% kobiet i 33% mężczyzn. Za to elastyczny czas pracy, ważny dla 38% kobiet, istotny jest tylko dla 29% mężczyzn. Do panów bardziej niż do pań przemówi wyższe stanowisko (30% wskazań wśród mężczyzn), które argumentem za zmianą pracy będzie tylko dla 22% kobiet.

 

Jakie argumenty przekonałyby Cię do zmiany pracy?

 

Wyższe wynagrodzenie – 72%

Gwarancja bezpieczeństwa zatrudnienia np. umowa o pracę – 35%

Elastyczny czas pracy – 33%

Możliwość rozwoju zawodowego – 31%

Atmosfera i kultura firmy – 30%

Łatwiejszy dojazd do pracy – 29%

Wyższe stanowisko – 26%

 

***

Cytowanie wyników badania tylko za podaniem źródła: Raport GoldenLine

Wyniki badania zrealizowanego na zlecenie GoldenLine przez SWResearch na reprezentatywnej grupie 1006 Polaków, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy szukali pracy, CAWI, czerwiec 2016

 

***

GoldenLine to wiodący serwis rekrutacyjny, oferujący usługi z zakresu rekrutacji i employer brandingu. GoldenLine dostarcza kandydatom oferty pracy, informacje o ocenach pracodawców oraz umożliwia założenie profilu zawodowego. Pracodawcom oferuje rozbudowane usługi rekrutacyjne, zarówno dostęp do Wyszukiwarki Kandydatów jak i możliwość zamieszczenia ofert pracy. GoldenLine wspiera firmy w obszarze employer branding poprzez doradztwo i szkolenia, możliwość założenia Profilu Pracodawcy jak i realizację kampanii marketingu rekrutacyjnego.