Czy zakupy w sklepie internetowym mogą być równie szybkie i wygodne jak płatność zbliżeniowa w sklepie stacjonarnym? Tak! Wystarczy “uwolnić” klientów od konieczności wypełniania uciążliwych formularzy płatności i dostaw oraz obowiązku rejestracji. Jak to zrobić? Używając NeoClick – jednego uniwersalnego konta użytkownika do zakupów w wielu sklepach internetowych. Do aktywnego korzystania z wygodniejszej formy kupowania ma przekonać współpraca NeoClick z Mastercard.
Jak dokładnie działa NeoClick? Posiadacz konta, który raz zapisze w nim swoje preferencje, po wejściu na stronę e-sklepu będzie mógł kupować produkty 1-2 kliknięciami. Narzędzie przekaże sprzedawcy dane niezbędne do zrealizowania zamówienia (wybraną formę płatności, sposób i adres dostawy), dzięki czemu użytkownik złoży zamówienie szybciej i wygodniej niż dotychczas. Zapłata za towar będzie możliwa od razu poprzez kartę płatniczą zapisaną na koncie lub jedną z wielu opcji, m. in. Masterpass. Zaletą narzędzia jest jego intuicyjność i przewidywalność – formularz dostawy i płatności będzie wyglądał tak samo w każdym współpracującym e-sklepie, podobnie jak przycisk “Kupuję z NeoClick” na kartach produktów.
– Cieszymy się, że NeoClick dołącza do grona partnerów wykorzystujących płatność Masterpass, która oferuje klientom e-sklepów wysoki komfort kupowania. Współpraca między naszymi firmami wpisuje się w strategię popierania przez Mastercard tych podmiotów z sektora Fin Tech, które potrafią najlepiej odczytać potrzeby współczesnego e-konsumenta – mówi Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.
Jak wynika z badań branżowych, to przede wszystkim czynniki związane z szeroko pojętą wygodą, motywują klientów do kupowania online (m. in. całodobowa dostępność e-sklepów, łatwość porównywania ofert i cen, dotarcie do rzadkich i specjalistycznych produktów).
– NeoClick jest dla internautów połączeniem wirtualnego portfela i osobistego schowka na dane adresowe i płatnicze niezbędne do dokonania transakcji – mówi Maciej Padjas, CMO i współzałożyciel NeoClick.
– Przechowując wrażliwe dane w jednym miejscu zamiast w wielu e-sklepach, klient zyskuje lepszą ochronę. To atut, który może przekonać do zakupów online tych, którzy w licznych badaniach deklarowali, że nie kupują w sieci z powodu obaw o bezpieczeństwo transakcji dokonywanych przy pomocy karty płatniczej – dodaje.
W badaniu “E-commerce Polska 2016” (Gemius) powód ten wskazało aż 30% ankietowanych, którzy nigdy nie kupowali w sieci. Jednak nawet ci, którzy kupują w e-sklepach znacznie częściej niż statystyczna średnia, mają duże obawy co do bezpieczeństwa płatności – w badaniu NeoClick przeprowadzonym w styczniu 2016 na grupie 7000 osób wyraziła je prawie połowa uczestników.
Bezpieczeństwo i wygodę kupowania najmocniej docenią ci klienci, którzy w czasie zakupów korzystają z urządzeń mobilnych. Aplikacja NeoClick pozwoli ominąć proces wypełniania formularzy, który na smartfonie bywa szczególnie uciążliwy i zniechęca do sfinalizowania transakcji. Jak wynika z raportu Ceneo 2016, 94% klientów robi zakupy internetowe w czasie przebywania w domu – czyli wtedy, gdy ma dostęp do urządzeń stacjonarnych i komfortowe warunki do wypełniania pól formularza na urządzeniach mobilnych. Niemniej ponad 40% polskich konsumentów wykorzystuje smartfona na różnych etapach procesu zakupowego, np. w czasie wyszukiwania ofert lub produktów. Wskaźnik ten przekracza 50% w grupie 20-latków i osiąga poziom 61% wśród nastolatków.
Założenie konta w NeoClick jest całkowicie bezpłatne dla użytkownika indywidualnego – można to zrobić na strone neoclick.io już od 2 lutego. Przycisk “Kupuję z NeoClick” pojawi się w pierwszych e-sklepach w połowie lutego 2017.