Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Zdjęcie karty kredytowej w mediach społecznościowych Ryzyko kradzieży tożsamości i naruszenie prywatności

W dobie powszechnej cyfryzacji i dominacji mediów społecznościowych, wiele osób chętnie dzieli się szczegółami ze swojego codziennego życia. Platformy takie jak Facebook, Instagram czy...
Strona głównaRozmaitościNowa definicja pracy zdalnej prosto od Millenialsów

Nowa definicja pracy zdalnej prosto od Millenialsów

W związku z rozwojem technologicznym granica między życiem prywatnym a pracą zaciera się coraz bardziej. Ma to odzwierciedlenie szczególnie w przypadku pokolenia Y, które dynamicznie transformuje rynek pracy i zasady które rządziły nim do tej pory. Pracodawcom coraz ciężej sprostać wymaganiom młodych pracowników. Nowe pokolenie chce być mobilne, nie daje się uziemić i jasno mówi o swoich potrzebach. Dla millenialsów „praca stacjonarna” równa się „praca syzyfowa”. Według badań Kantar TNS, 95% osób mających doświadczenie w pracy zdalnej ocenia ją pozytywnie.

 

Rozwój technologii i zmieniający się styl pracy dają początek nowym trendom na rynku. Nie bez powodu hasła, takie jak coworking, biura satelickie czy praca zdalna, silnie zyskują na popularności. Benefity pozapłacowe i szybki Internet przestają być wyróżnikiem nowoczesnego pracodawcy. Współczesny pracownik oczekuje od przedsiębiorstwa czegoś więcej, na przykład elastyczności, ponieważ chce mieć wpływ na to, gdzie, jak i ile pracuje.

Polska znajduje się na czele potencjalnej rewolucji w sposobie pracy i swobodnego łączenia jej z życiem prywatnym. Aby sprostać wymaganiom dzisiejszych cyfrowych nomadów z generacji Y i powoli wkraczającej na rynek generacji Z, pracodawcy prześcigają się w coraz to korzystniejszych warunkach zatrudnienia. Tym bardziej, że do 2025 roku to właśnie te pokolenia będą stanowiły aż 75% siły roboczej na świecie[1].

„Przywiązanie pracownika do firmy buduje się oferowaniem mu możliwości ciągłego rozwoju, poczuciem sensu wykonywanych przez niego obowiązków oraz zapewnieniem elastyczności godzin i miejsca pracy. Podstawowe znaczenie w zrozumieniu potrzeb Millenialsów odgrywa więc umiejętność spojrzenia na zawodową rzeczywistość z ich punktu widzenia. To klucz do sukcesu każdej firmy” – mówi Piotr Grabowski – Biz Dev Manager w HubHub – międzynarodowej sieci coworkingowej, oferującej przestrzenie do pracy dla freelancerów, małych, średnich firm i korporacji.

Biorą, ale też dają

Według tegorocznych badań Kantar TNS[2], 95% osób mających doświadczenie w pracy zdalnej ocenia ją pozytywnie. Mobilna praca wpływa także na ogólne zadowolenie z pełnionego obowiązku i chęć pozostania w firmie „na dłużej”. Satysfakcja młodych ludzi z wykonywania zadań rośnie, gdy mają możliwość niestacjonarnego trybu pracy. W zamian wykazują się większym zaangażowaniem i wzmożoną efektywnością. Właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się na zatrudnianie freelancerów, których charakteryzuje chęć poszukiwania nowych doświadczeń i nawiązywania kontaktów w wielu społecznościach.

To z kolei powoduje wzrost zainteresowania przestrzeniami coworkingowymi i miejscami pobudzającymi kreatywność. Biura coworkingowe są odpowiedzią na potrzeby nowoczesnych pracowników, którzy nie są przywiązani do konkretnej lokalizacji i sami decydują, gdzie chcą przebywać. To znacznie lepsze rozwiązanie niż praca z domu. Coworking pozwala na rozdzielenie życia prywatnego od zawodowego, a znajomości nawiązywane w społeczności pracującej w danej przestrzeni mogą wydatnie pomóc w karierze zawodowej i rozwoju swoich umiejętności.

Dzięki swojej ambicji, zaangażowaniu i wysokim kwalifikacjom Millenialsi przejmują rynek pracy, całkowicie transformując styl wypełniania codziennych obowiązków. Są bezkompromisowi i dynamiczni, więc śmiało dążą do celu. W oczach właścicieli firm nie są zagrożeniem, lecz szansą. Pracodawcy właśnie w nich coraz częściej dostrzegają ludzi o największym potencjale. Przed pracodawcami stoi teraz prawdziwe wyzwanie. Już dziś muszą się zastanowić, jak stworzyć środowisko pracy, które pozwoli na przyciągnięcie do siebie młodego, dynamicznego pracownika.

[1]  „The 2016 Millennial Survey. Winning over the next generation of leaders”

[2]  „Rynek pracy zdalnej a oczekiwania pracowników”, Kantar TNS, 2018