Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Premiera raportu o hejcie. Nowe spojrzenie na różnice płciowe i ich wpływ na relacje społeczne

Już 15 października 2024 roku w warszawskim Teatrze Scena RELAX odbędzie się wyjątkowa konferencja, która bez wątpienia zmieni sposób postrzegania hejtu i jego wpływu...
Strona głównaBiznesPoczta Polska stawia na startupy

Poczta Polska stawia na startupy


Poczta Polska szuka technologii i partnerów, z którym zrealizuje innowacyjne projekty. Właśnie uruchomiła specjalny portal do komunikacji z potencjalnymi partnerami. Każdy projekt, który znajdzie uzasadnienie biznesowe w Poczcie Polskiej, będzie mógł zostać wdrożony – obiecuje spółka.

 

Innowacyjność to najważniejszy motor napędowy dla dużych firm. Dla takiej firmy jak Poczta Polska korzystanie z już działających rozwiązań biznesowych jest bardziej efektywne i szybsze – przekonują przedstawiciele operatora w komunikacie, przesłanym mediom 11 stycznia.

„To także dla nas świadomy wybór, aby wspierać polskie innowacyjne firmy, które do swojego rozwoju potrzebują zaufanego i silnego partnera jakim jest Poczta Polska” – zaznaczył w komunikacie Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Operator – jak poinformował 11 stycznia – otrzymał już ponad 20 zgłoszeń od polskich startupów i to zaledwie po kilku dniach od startu portalu synergia.poczta-polska.pl. Wśród propozycji są przede wszystkim propozycje współpracy w zakresie e-commerce, logistyki oraz IT. Zgłoszenia są teraz analizowane pod kątem opłacalności w ramach całej Grupy PP.

poczta2

„Szukamy firm innowacyjnych, które mogłyby uzupełnić naszą ofertę o nowe produkty oraz zwiększyć efektywność realizowanych usług. Współpraca ma na celu wykorzystanie obustronnego potencjału firm oraz kreowanie nowych wartości” – wyjaśnił Janusz Wojtas.

Jak wynika z komunikatu, potencjalna współpraca obejmuje obszary istotne z punktu widzenia rozwoju Poczty Polskiej, tj. komunikację z klientem, nowe formy dostaw czy uzupełnienie oferty sprzedażowej w placówkach Poczty Polskiej.

Poczta Polska – podkreślono – jest szczególnie zainteresowana współpracą z firmami, które już mają gotowe rozwiązana w obszarach usług paczkowych, kurierskich, logistycznych oraz usług łańcucha e-commerce, cyfryzacji usług komunikacyjnych czy rozwiązań w obszarach wsparcia.

Poczta szuka też innowacyjnych partnerów biznesowych współpracując z Agencją Rozwoju Przemysłu. Spółki podpisały list intencyjny, na mocy którego Poczta Polska dołączyła do bazy Platformy Transferu Technologii.

Poczta Polska za pośrednictwem PTT poszukuje technologii i partnerów, z którymi zrealizuje innowacyjne projekty. W najbliższym czasie planuje m. in. wprowadzić nowe produkty do sieci placówek, uzupełnić ofertę e-commerce, uruchomić nowoczesne formy dostaw i magazynowania przesyłek, a także zoptymalizować sieć transportową – napisano w komunikacie.

poczta3

W ocenie spółki, dla polskich startupów branża pocztowa może być ważnym rynkiem. PP przypomina, że zagraniczni operatorzy pocztowi ścigają się w pomysłach na nowe innowacyjne produkty, np. w wybranych placówkach Royal Mail można już skorzystać z usługi drukowania 3D. Brytyjska poczta drukuje produkty klientom i zapewnia ich dostarczenie.

Poczta Polska ma już jedną z najnowocześniejszych na świecie platform do komunikacji cyfrowej. Dostępna na platformie Envelo Neopaczka – to usługa, dzięki której przez internet można opłacić nadanie paczki i samodzielnie przygotować dokumenty nadawcze. Klienci mogą także on-line kupić znaczki, wysłać list lub kartkę, które już w tradycyjnej formie dostarczy listonosz.

 

(gm)

FOT. © MATERIAŁY PRASOWE PP