Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Idealna praca dla Ciebie, czyli jaka?

Praca zawodowa zajmuje nam co najmniej jedną trzecią dnia – dlatego tak ważne jest, by pracować w miejscu, gdzie czujemy się dobrze, prawda? Po...
Strona głównaBiznesEksperci: to będzie dobry rok dla branży hotelarskiej w Polsce

Eksperci: to będzie dobry rok dla branży hotelarskiej w Polsce


W 2016 r. obcokrajowcy stanowić będą znacznie ponad 20 proc. wszystkich gości hotelowych w Polsce. Wzrośnie też zainteresowanie Polską w zakresie turystki medycznej – to główne wnioski z czwartej edycji raportu „Hotel Sales & Marketing Trends 2016”, przygotowanego przez ekspertów Profitroom przy współpracy firmy doradczej Deloitte.

 

 

Deloitte Polska podkreśliła 4 stycznia w komunikacie prasowym, że w najnowszym opracowaniu zostało ujętych łącznie 21 trendów, które nawiązują do zagadnień związanych z czynnikami bezpośrednio kształtującymi sytuację na rynku hotelarskim, jak i do powszechnych zmian technologicznych czy społecznych wpływających na sposób dokonywania rezerwacji.

Informacje zawarte w Trendach 2016 pozwalają sądzić, że branża hotelarska w Polsce może liczyć na dalszy wzrost i rozwój – konkluduje Deloitte.

Eksperci firmy oceniają zarazem, że niewątpliwie jest to dobra informacja zarówno dla osób powiązanych z branżą hotelarską, jak i dla tych, którzy korzystają z usług różnych obiektów, ponieważ poprawi się także ogólny komfort dla gości, a także jakość komunikacji z nimi.

Według danych GUS tylko w roku 2015 udzielono ponad 13 mln noclegów gościom z zagranicy, a liczba ta z roku na rok wzrasta. Szacuje się, że w 2016 roku obcokrajowcy znacznie przekroczą próg 20 proc. wszystkich gości hoteli. Trend taki rysuje się z powodu zawirowań geopolitycznych i innych nieoczekiwanych zmian, które obniżyły bezpieczeństwo turystów w lokalizacjach dotąd bezpiecznych -czytamy w komunikacie.

Zwraca się też uwagę na fakt, że duże zainteresowanie Polską występuje w zakresie turystyki medycznej, która stała się skutecznym pomysłem na wyróżnik biznesowy wielu obiektów w Polsce. Dzięki rozwojowi usług związanych z szeroko pojętą ochroną zdrowia i ich promocją za granicą do Polski przyjeżdża nawet 350 tys. osób (głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Rosji), które korzystają z zabiegów czy leczenia właśnie w naszym kraju.

W “Hotel Sales & Marketing Trends 2016” opublikowano też prognozy związane ze zmianą postaw w trakcie procesu rezerwacji w hotelach. M.in. zaprezentowany został trend, który dotyczy wzrostu znaczenia opinii innych gości hotelu w procesie zakupowym.

Według danych Profitroom użytkownik internetu przed zarezerwowaniem pobytu w danym hotelu przegląda średnio aż 18 stron internetowych, a wśród nich portale z opiniami czy też profile w mediach społecznościowych. Celem tych działań jest zweryfikowanie swoich informacji o marce, którą są zainteresowani i podjęcie decyzji zakupowej m.in. na podstawie recenzji innych osób.

Dostrzega to coraz więcej osób odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż w hotelach, w związku z czym prognozuje się wzrost znaczenia informacji o gościu jako zasobu, którego posiadanie pozwala lepiej zarządzać wizerunkiem marki, a w rezultacie konkurować z innymi obiektami w tej wymagającej branży.

Czy komunikaty dopasowane do odbiorców będą w 2016 r. jeszcze popularniejsze? Według ekspertów Profitroom staną się wręcz koniecznością.

„70 proc. gości hotelowych oczekuje bardziej spersonalizowanych doświadczeń w myśl hasła – less ideas more experience. W 2016 r. nie będziemy mówili już o segmentach gości, ale o ich profilach. O profilach, które mogą być zmienne w czasie, zależnie od sytuacji, w jakich gość się znajduje. Planuje podróż służbową? A może wybiera wymarzone wakacje? Cała sztuka polegała będzie na rozpoznaniu potrzeb klienta na poszczególnych etapach i zapewnieniu mu spersonalizowanych doświadczeń. Targetowanie w 2016 r. to już nie tylko dopasowywanie przekazu pod gościa, ale do etapu podróży, na którym się znajduje” – oceniła cytowana w komunikacie Karolina Antonowicz, Customer Success Director w Profitroom.

spa1

Z raportu wynika, że nieodzownym elementem każdego dobrego hotelu staje się też podejmowanie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu m.in. poprzez wdrażanie rozwiązań oszczędzających prąd, wodę, efektywne zarządzanie odpadami.

„Obserwując rynek hotelarski zwracamy uwagę na rosnące znaczenie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności hoteli. W dobrych hotelach standardem staje się dbanie o ochronę środowiska, wspieranie społeczności lokalnych, tworzenie dobrych warunków dla pracowników a w konsekwencji tworzenie unikalnego doświadczenia dla klientów z Polski, i coraz częściej z zagranicy. Nasze doświadczenia pokazują, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na tego typu działania już na etapie wyboru hotelu, nie tylko w czasie pobytu w nim” – zaznaczyła Paulina Kaczmarek, menedżer Sustainability Consulting w Deloitte.

Raport “Hotel Sales & Marketing Trends 2016”, to najpopularniejsze w polskiej branży hotelarskiej opracowanie trendów, które w bieżącym roku będą kształtowały marketing i sprzedaż hoteli. Jest to już czwarta edycja przygotowana przez ekspertów z firmy Profitroom, w tym roku wzbogacona o prognozy opracowane przez Deloitte.

Więcej informacji na stronie http://www.profitroom.pl/trendy-2016

 

(gm)