Programy menedżerskie dla małych i dużych firm. Co warto o nich wiedzieć?

Jednym z kluczowym elementów decydujących o sukcesie każdego przedsiębiorstwa jest zdolność do zatrzymania najlepszych pracowników. Bez sprawnego zespoły złożonego z odpowiednich ludzi, nie sposób myśleć o rozwoju firmy. Trudno zaś myśleć o zatrzymaniu swoich najlepszych pracowników, nie mając na to gotowego pomysłu – pomysłu przewidującego wykorzystanie tzw. programów menedżerskich, czyli programów motywacyjnych dla kadry zarządzającej.

Co powinno być celem każdego dobrego programu motywacyjnego dla menedżerów?

Bez dobrych pracowników żaden biznes, mimo ogromnego zaplecza finansowego, nie odniesie sukcesu. Zdający sobie z tego doskonale sprawę przedsiębiorcy robią wszystko, aby swoich najlepszych ludzi zatrzymać w firmie jak najdłużej. Sposobów na to jest kilka, poczynając od budowania poczucia przynależność do zespołu, kończąc na zapewnieniu im odpowiednio wysokiego wynagrodzenia. Jednak sposobem, który często okazuje się być tym decydującym o powodzeniu wszystkich wspomnianych działań, jest dobry i przemyślany program motywacyjny dla pracowników. Przy czym celem każdego programu motywacyjnego będzie nie tylko zatrzymanie pracowników, ale też zachęcenie ich (zmotywowanie) do jak najlepszej pracy. Sama obecność to bowiem daleko nie wszystko. Liczy się efekt, a o ten należy dbać nieustannie.

Programy motywacyjne sprawdzają się zarówno w przypadku pracowników szeregowych, jak i kadry zarządczej. Należy jednak pamiętać, że inaczej zaprojektowany i prowadzony będzie program dla ogółu pracowników firmy, a inaczej wyglądał będzie tzw. program menedżerski, czyli program motywacyjny skierowany jedynie do kadry zarządzającej oraz kluczowych osób w przedsiębiorstwie.

O czym należy pamiętać przy tworzeniu programu menedżerskiego dla najlepszych pracowników?

Przy określaniu typu programu motywacyjnego oraz przy jego tworzeniu, kluczowymi elementami, jakie należy wziąć pod uwagę, są:

  • forma prawna przedsiębiorstwa,
  • charakter programu menedżerskiego,
  • sposób przedstawienie korzyści,
  • konieczność uszczegółowienia poszczególnych zdarzeń określających moment, w którym beneficjenci programu dla pracowników będą mogli czerpać z niego korzyści.

Ważnym zagadnieniem, pozwalającym uniknąć wielu nieporozumień i niepotrzebnych kosztów jest również dbałość o to, aby każdy program motywacyjny dla pracowników – w tym program menedżerski – powstawał w porozumieniu zarówno z władzami firmy, jak i z jego przyszłymi uczestnikami. Jeśli zaś chodzi o podmiot odpowiedzialny za jego przygotowane, to powinien mieć on w tej materii konkretne doświadczenie potwierdzone licznymi przykładami.

Motivation Direct – budowanie silnej marki i zwiększanie lojalności klientów oraz pracowników

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *