Za nami pokazy kolekcji na wiosnę-lato 2017 światowych i polskich projektantów. Trendy na nadchodzący sezon zaprezentowali m.in. duet BIZUU i Michał Szulc – ambasadorzy akcji „Whirlpool 6. Zmysł Projektanta”. Choć to kolekcje o zupełnie różnym charakterze, można znaleźć pewne elementy wspólne. Jakie trendy będą królować w najbliższym sezonie?
PROSTE SUKIENKI
Proste sukienki przed kolano z krótkim rękawem to ponadczasowy krój, dla kobiet bardzo szczupłych, jak i tych o nieco pełniejszych kształtach. W wersji zaproponowanej przez Michała Szulca mamy do czynienia z niewymuszoną elegancją, duet BIZUU proponuje natomiast nieco bardziej fantazyjny look, nawiązujący do motywów Barbie, których wiele w jego wiosenno-letniej kolekcji.
PASKI
Są chętnie wykorzystywane przez projektantów, zarówno w wiosenno-letnich, jak i jesienno-zimowych kolekcjach. Postawili na nie również w nadchodzącym sezonie Michał Szulc oraz BIZUU. W wydaniu żeńskiego duetu paski są subtelne i wtapiają się w romantyczny charakter kreacji. U Szulca – mocno dominujące, nadające stylizacji silnego charakteru. Wybierając paski, warto pamiętać, że pionowe wyszczuplają, natomiast poziome sprawdzą się dobrze w górnych częściach garderoby, jeśli zależy nam na wyeksponowaniu kobiecych atutów.
MOTYWY KWIATOWE
To kolejny element wspólny dla obu kolekcji. W przypadku BIZUU wykorzystanie motywów kwiatowych i printów jest przejawem zainteresowania wielokulturowością. U Szulca, poza naszywanymi kwiatami, uwagę zwraca również krój sukienki – na kształt kimona. To jednak nie oznaka fascynacji projektanta kulturą Japonii, lecz wynik poszukiwania geometrycznych linii na sylwetce.
FALBANY
Hitem tegorocznego sezonu wiosna-lato są falbany. W kreacji zaproponowanej przez Michała Szulca – na rękawach, w sukience autorstwa BIZUU – przy dolnej krawędzi. Siostry projektantki w swoich kolekcjach chętnie wykorzystują falbany, które stały się niemal jednym ze znaków rozpoznawczych marki BIZUU. W tym sezonie zmieniają jednak nieco swój charakter, wkomponowując się w romantyczne, lekkie stylizacje.
ROZKLOSZOWANE SPÓDNICE ZA KOLANO
Rozkloszowane spódnice – to również jeden z hitów nadchodzącego sezonu. Jak udowadniają BIZUU i Michał Szulc, opcje w tym zakresie są różnorodne. Możemy wybrać długość tuż za kolano, o wyrazistym, granatowym kolorze albo romantyczną spódnicę do połowy łydki.
WZORY GEOMETRYCZNE
Wiele kobiet obawia się ubrań we wzory, bo tu łatwiej niż w przypadku tych gładkich o modową wpadkę. Takie kreacje mogą jednak bardzo urozmaicić nasz look i stać się punktem wyjścia do ciekawych stylizacji. Wzory geometryczne – np. pepitka na spodniach z kolekcji Michała Szulca czy romby na sukience autorstwa duetu BIZUU – to również jeden z silnie wyróżniających się akcentów kolekcji wiosna-lato 2017.
ODKRYTE CIAŁO
Jeszcze jednym wspólnym dla kolekcji Michała Szulca i BIZUU elementem są materiały, przez które prześwituje skóra. Oba zdjęcia prezentują zwiewny, delikatny trend – adekwatny do zbliżających się pór roku.
Partnerem obu pokazów była firma Whirlpool Polska, a same wydarzenia są tylko jednym z elementów długotrwałej i wielotorowej współpracy marki z projektantami. BIZUU i Michał Szulc to ambasadorzy kampanii “Whirlpool 6. Zmysł Projektanta”, która już trzeci rok pokazuje, że świat mody i technologii mają wiele wspólnego i mogą się doskonale uzupełniać. Autorzy wyjątkowych kolekcji przewidują i kreują trendy w świecie fashion, podobnie jak Whirlpool czyni to w swojej branży.
Poprzez współpracę z projektantami Whirlpool burzy mit, że o ubrania premium nie możemy dbać sami, w domu. Przez niemal cały ubiegły rok ambasadorzy wspólnie opowiadali, jak pielęgnować wrażliwe tkaniny, udowadniając, że wiele wartościowych elementów garderoby możemy wyprać w pralkach z linii Whirlpool Supreme Care. W każdym miesiącu na facebookowych fanpage’ach BIZUU i Michała Szulca pojawiały się ciekawe konkursy, w których do wygrania były atrakcyjne nagrody w postaci ubrań od projektantów.
W kampanie „Whirlpoola 6. Zmysł Projektanta” zaangażowali się również znani blogerzy – Kamila Szczawińska oraz Kamil Pawelski, bardziej znany jako Ekskluzywny Menel. Oboje na swoich profilach opowiadali w oryginalny, nieszablonowy sposób jak najlepiej dbać o różne tkaniny.
Akcja Whirlpool „6-ty Zmysł Projektanta” została zorganizowana ze względu na premierę nowego, rewolucyjnego urządzenia – pralki SupremeCare, która pielęgnuje każdy, nawet najbardziej delikatny, materiał.
– Firma Whirlpool jako lider nowoczesnych technologii i współczesnego desingu od lat oferuje swoim klientom idealne połączenie elegancji i efektywności. Dlatego wspieramy naszych konsumentów oferując sprzęt wyposażony w technologie 6. Zmysł, która w domowych warunkach, w profesjonalny sposób dba o nawet najbardziej delikatne tkaniny. Od trzech lat sprawdzają to dla nas czołowi polscy projektanci mody. – komentuje Beata Trzcińska lider projektu 6 Zmysł Projektanta, Brand&Digital Team Leader z firmy Whirlpool.
fot. Marek Makowski