Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Zdjęcie karty kredytowej w mediach społecznościowych Ryzyko kradzieży tożsamości i naruszenie prywatności

W dobie powszechnej cyfryzacji i dominacji mediów społecznościowych, wiele osób chętnie dzieli się szczegółami ze swojego codziennego życia. Platformy takie jak Facebook, Instagram czy...
Strona głównaRozmaitościWysoka jakość drogą do rozwoju biznesu w branży usług beauty

Wysoka jakość drogą do rozwoju biznesu w branży usług beauty

Wysoka jakość usług beauty to klucz do rozwoju. Wzrost biznesu, nawet w trakcie kryzysu jest jak najbardziej możliwy pod warunkiem , że postawimy na wysoki sandard. Kobiety poszukujące salonów coraz częściej wybierają miejsca, które gwarantują spersonalizowaną usługę, a także personel, który zwraca dużą uwagę na prawdziwe potrzeby swoich klientów, i co najważniejsze- potrafi te potrzeby dostrzec.

 

 

Dlatego pragnąc rozwijać biznes w tej specyficznej branży należy zatroszczyć się o doświadczenia swoich klientów, nauczyć jak komunikować usługę w sposób budujący relację zadawalającą obie strony. Ważną kwestią jest to, dla kogo chcemy świadczyć usługę. Stawiając się w roli potencjalnej klientki, jeśli zależy nam na szybkiej usłudze, najlepiej jak najtaniej, to nasze oczekiwania nie będą zbyt wygórowane. W takiej sytuacji osoba wykonująca sprzeda nam usługę na adekwatnym poziomie. Komunikacja takiego miejsca będzie przyciągać konkretny typ klienta, często mało wymagającego, nie zwracającego uwagi na szczegóły. Obserwując ten sposób prowadzenia salonu widzę, że często rodzi to frustracje u właścicieli, którzy narzekają na brak szacunku wśród swoich klientów lub po prostu… brak klientów. Niestety za wszystko odpowiedzialna jest kultura komunikacji usługi oraz stworzone relacje z klientem. Jeżeli natomiast jesteśmy bardzo świadomym konsumentem, ceniącym usługę beauty na najwyższym poziomie, to wybierzemy miejsce gdzie wszystkie elementy marki i usługi sprawią, że poczujemy się cudownie.

Czy dzisiaj kobiety wymagają już czegoś więcej od salonu urody niż tylko samej usługi?

Dzisiaj już usługa sama w sobie przestaje być luksusem, liczą się wrażenia z nią związane. Ceniąca wysokiej jakości usługę, świadoma klientka, poszukując salonu może przez 6 miesięcy sprawdzać miejsca zanim się umówi. Podczas wizyty może zwracać uwagę na każdy szczegół, nawet na rodzaj muzyki jaka gra podczas zabiegu czy rodzaj czekoladek, których może skosztować oczekując na wizytę. To bardzo świadome konsumentki, które potrafią zwrócić uwagę nawet na to, że w danym salonie obniża się  ich  poziom hormonów stresu, co można osiągnąć m.in. poprzez odpowiednią komunikację przed zabiegiem lub stylizacją. Bardzo spersonalizowane podejście musi tu być absolutną podstawą. Dlatego warto zadbać o te małe elementy, które sprawią, że poczujemy się wspaniale i wyjątkowo podczas wizyty. Kobietom bardzo zależy nie tylko na dobrze wykonanej usłudze, ale na wspaniałym doznaniu jaki dają nam te 2-3 godziny w salonie urody. To jest czas dla nas, kiedy robimy coś tylko dla siebie i jeśli nie zdarza się to dość często, to pragniemy wycisnąć z tych chwil ile tylko się da.

Wyjątkowa usługa to nie tylko poprawna technika zabiegu to całokształt doznań wyniesionych z salonu

Troska o wrażenia, doznanie klienta, stało się główną płaszczyzną przewagi rynkowej. Podstawą oczywiście jest profesjonalizm oraz umiejętności stanowiące fundament wartości jaką dajemy naszej klientce, a chcemy oczywiście, aby ta wartość była jak największa. Stałe doskonalenie umiejętności, aspektów technicznych swojej profesji, analizowanie błędów i wyciąganie wniosków. Kiedy mamy zbudowany fundament możemy zadbać o kolejne elementy, które mają największy wpływ na wrażenia podczas usługi.

Odpowiednia komunikacja i  empatia, która często kojarzy nam się ze zdolnością odczuwania stanów psychicznych innych osób, dla mnie jest to motywacja ukierunkowana na drugą osobę. W empatii poznawczej chodzi o aktywne słuchanie klientki, aby spojrzeć z jej perspektywy oraz móc w odpowiedni sposób zareagować.

Jednakowo istotne, a niestety często pomijane, są wrażenia dotykowe. Szczególnie wykonując zabiegi w okolicy twarzy, która jest niezwykle delikatnym i wrażliwym na dotyk miejscem, musimy obchodzić się z nią wyjątkowo subtelnie. Nasze ruchy podczas zabiegu nie powinny być zatem chaotyczne, nieprzyjemne, wykonywane w pośpiechu, sprawiające ból. Dlatego podczas moich szkoleń z zakresu stylizacji rzęs uczę kursantki delikatnego operowania pęsetami.

Szczególną uwagę należy zwrócić na obsługę pań, które zdecydowały się na dany zabieg po raz pierwszy. Takie osoby często odczuwają niepewność i stres związany z obawą przed nieprzyjemnymi odczuciami. Opanowane ruchy, delikatny, wręcz czuły dotyk osoby wykonującej zabieg z pewnością spowoduje zmniejszenie poczucia stresu klientki, wprowadzając ją w dobre samopoczucie oraz pomagając jej się odprężyć. Świetną praktyką jest bardzo subtelne przykładanie dłoni do głowy klientki podczas zabiegu. Takie przyjemne doznanie dotykowe wpływa na wydzielanie się hormonu oksytocyny, który działa uspokajająco.

Perfekcyjna usługa oparta o wysoką jakość oraz odpowiednią komunikację przyciąga specyficzną klientkę, cudowną klientkę, dla której praca jest czystą przyjemnością. To kobieta wymagająca, ale nie roszczeniowa, pragnąca docenienia jej potrzeb, ale potrafiąca docenić usługę. Bardzo często cierpiąca na brak czasu, więc sama docenia czas innych. W usłudze beauty warto podejść indywidualnie do każdej osoby, bo tylko wtedy możemy naprawdę poznać czego pragną nasze klientki i co sprawia, że  często sama usługa staje się pretekstem, aby odwiedzić magiczne miejsce.

Paulina Olszewska

www.paulaarte.com