OKNOPLAST – nowy wymiar komunikacji


Czy okno może być sexy produktem? Uw, Rw, Lt, profil dwukomorowy, pakiet czteroszybowy – jak nie pogubić się w gąszczu niezrozumiałych terminów i sprawić, by konsument wybrał okno, odpowiadające jego potrzebom? Magdalena Filipek, Manager Działu Kreacji Marketingowej OKNOPLAST podczas konferencji Marketing Progress we Wrocławiu, zaprezentowała przepis na strategię komunikacji, dzięki której rozpoznawalność marki OKNOPLAST wzrosła o 8% w ciągu roku.

 

Głównym tematem tegorocznej konferencji eksperckiej Marketing Progress we Wrocławiu była nowa rola marketingu oraz podążanie za zmianami tak, by z powodzeniem zarządzać nimi w firmie i osiągnąć sukces. Podobnie jak w ubiegłych latach konferencja przyciągnęła autorytety z branży marketingowej, blogerów oraz specjalistów z największych firm w Polsce i agencji reklamowych. Jedną z prelegentek była Magdalena Filipek, Manager Działu Kreacji Marketingowej OKNOPLAST. Na konferencji zaprezentowała case study firmy OKNOPLAST, która dzięki nowej strategii odeszła od języka technologii do komunikacji zrozumiałej dla klienta.

Raz na całe życie

Według badań klient kupuje okna raz, maksymalnie dwa razy w życiu: dla siebie i dla swoich dzieci. Najczęściej, gdy buduje nowy dom lub kupuje mieszkanie z drugiej ręki i musi wymienić stare, nieszczelne okna. Jest zatem tak, że dobre wrażenie na konsumencie można zrobić właściwie tylko raz.

Okno obok gwoździ

W branży okołobudowlanej brakuje dobrych doświadczeń i ciekawej komunikacji marketingowej: do tej pory okno traktowane było jako materiał budowlany, obok cegieł, gwoździ, tynku i wylewek. Dlatego też firmy budowlane nie przywiązywały większej wagi do komunikacji, a wręcz nie prowadziły żadnych działań w tym zakresie, co więcej nie były obecne w miejscach, w których jest obecny współczesny klient, m.in. w Internecie oraz w social mediach. Producenci nie wiedzieli, jak pokazać produkty, by stały się atrakcyjne dla klientów. Komunikacja skupiała się na terminologii technologicznej: na parametrach termoizolacyjnych (współczynnik UW), izolacji akustycznej (współczynnik Rw), przepuszczalności światła (współczynnik Lt), czy profilach dwu, trzykomorowych.

To wszystko sprawiało, że klient nie rozumiał przekazów, a oferta producentów okien nie wyróżniała się na tle licznej konkurencji. Tylko w Polsce jest ponad 2500 producentów okien, a branża stolarki budowlanej jest jedną z najbardziej perspektywicznie rozwijającej się gałęzi rodzimej gospodarki. Polska stała się wręcz największym eksporterem okien i drzwi w Unii Europejskiej. W 2015 roku w kraju nad Wisłą sprzedano ponad 7,15 mln okien.

Nie tylko jakość produktu

Oknoplast od początku istnienia firmy kładł szczególny nacisk na jakość produktu. W ciągu 22 lat opracował około 30 innowacyjnych rozwiązań. Dzięki niekonwencjonalnemu myśleniu, firma kreuje trendy w branży okiennej i odgaduje co będzie dominowało na rynku za 3–5 lat. To wszystko spowodowało, że obecna pozycja firmy to ścisła czołówka producentów PVC w Europie oraz obecność na 13 rynkach europejskich z 3000 salonami sprzedaży. Jednak jakość i innowacje to nie jedyny przepis na sukces. Dlatego, by wyróżnić się na tle licznej konkurencji, Oknoplast postawił na diametralną zmianę komunikacji. Nowe podejście jest przełomowe zarówno pod kątem oferowanych produktów, języka komunikacji, jak i obsługi klienta.

Badania wykazały, że nasi klienci czują się zagubieni w procesie zakupowym. Nie spodziewają się, że zakup okien będzie tak trudny, że ścieżka zakupowa jest aż tak długa i że należy wybrać spośród tak wielu elementów – mówi Magdalena Filipek, Manager Działu Kreacji Marketingowej OKNOPLAST – Mając to wszystko na uwadze, przełożyliśmy całą naszą komunikację oraz materiały, na język zrozumiały dla klienta: z jednostronnego przekazu na język korzyści. Dlatego pytamy o potrzeby, a następnie, odnosząc się bezpośrednio do nich, podsuwamy rozwiązania. Postawiliśmy również na znacznie więcej designu i technologii także w obsłudze klienta.

Blisko klientów

Prawdziwą rewolucją w nowej komunikacji OKNOPLAST jest przeprowadzanie klienta „za rękę” przez cały proces zakupowy, a także jego ułatwienie, tak by klient mógł sprawnie i szybko wybrać idealnie dopasowane do swoich potrzeb okna. Dlatego OKNOPLAST przeprowadził zmianę strony internetowej, której efektem jest połączenie wysokiej funkcjonalności z minimalistycznym stylem typowym dla marek Premium. Marka postawiła również na swoją obecność w Internecie, wszystko po to, by dostarczać ważnych informacji, które odpowiadają na potrzeby klientów w sposób dla nich przystępny i w miejscach, które odwiedzają. Dzięki blogowi, kontach na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz YouTube może w szybki sposób docierać do klientów, informować ich o designie i najnowszych trendach w wystroju wnętrz czy budownictwie.

Więcej designu

W trosce o najwyższy komfort obsługi swoich klientów, Oknoplast przeprowadził także rebranding salonów na terenie całej Europy. Nowoczesne, minimalistyczne wnętrza z l’atelier produktów, a także profesjonalna obsługa, sprawiają, że klient może kupić okno w komfortowych warunkach, zasięgając porady kompetentnego zespołu.

 

magda-filipek_2

 

Okno może być sexy

OKNOPLAST zaskakuje swoich klientów także niestandardowymi dla branży budowlanej premierami produktów. Wszystko po ty, by sprawić, aby okno nie było nudnym produktem, jak może się wydać na pierwszy rzut oka.

– Pierwszym mocnym elementem była nasza zeszłoroczna premiera okna Prolux w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, na której przedstawiliśmy test okna przy pomocy zabytkowego samolotu – mówi Magdalena Filipek, Manager Działu Kreacji Marketingowej OKNOPLAST.

– Pokazaliśmy, że nasze okno to nie jest nudny materiał budowlany, ale inspirujący, wywołujący emocje i pobudzający wyobraźnię, nieszablonowy produkt, który ma być zarówno dobry jakościowo, jak i po prostu piękny. – dodaje.

Także prezentacja najnowszego, innowacyjnego okna PIXEL, które zapewnia 22% więcej światła naturalnego w pomieszczeniu, zapierała dech w piersiach.

Technologia, design i światło były motywami przewodnimi spektakularnego eventu, który zaprezentowany został w postaci mappingu 360 stopni w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku. Pokazano na nim okno w artystycznej i lekkiej formie, stąd jednym z prelegentów był znany malarz Jacek Sroka, który opowiadał o świetle i jego roli w sztuce. Multimedialne widowisko zwieńczył koncert cenionego za granicą zespołu BOKKA.

Wzrost rozpoznawalności marki OKNOPLAST

Kompleksowa nowa strategia komunikacji była możliwa do wdrożenia tylko dzięki obiektywnemu spojrzeniu na markę, przeanalizowania potrzeb konsumentów i dostosowaniu komunikatu do współczesnego klienta.

Musieliśmy zweryfikować zespół i współpracujące z nami agencje, przebudować budżet oraz przekonać Zarząd do nowej strategii, co wymagało czasu. Jednak upór i konsekwencja w dążeniu do zmian opłaciła się – dodaje Magdalena Filipek – Rozpoznawalność naszej marki na rynku polskim wzrosła o 8% w ciągu zaledwie roku z 16 na 24%. Co więcej zbliżyliśmy się do klientów i przekonaliśmy ich, że kupno okna wcale nie musi być trudne.

Więcej informacji na stronie: www.oknoplast.com.pl

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *