Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Idealna praca dla Ciebie, czyli jaka?

Praca zawodowa zajmuje nam co najmniej jedną trzecią dnia – dlatego tak ważne jest, by pracować w miejscu, gdzie czujemy się dobrze, prawda? Po...
Strona głównaRozmaitościLotnisko Chopina najpunktualniejsze w swojej klasie na świecie

Lotnisko Chopina najpunktualniejsze w swojej klasie na świecie


Blisko 90 proc. wszystkich startów na Lotnisku Chopina w Warszawie odbywa się zgodnie z rozkładem; to najlepszy wynik na świecie wśród średnich portów lotniczych obsługujących od 10 do 20 mln pasażerów rocznie – wynika z wyliczeń brytyjskiej firmy analitycznej OAG.

 

Swą godną uznania punktualnością warszawski port pochwalił się 7 stycznia w komunikacie prasowym.

Jak wynika z danych brytyjskiej firmy analitycznej OAG, w 2015 roku Lotnisko Chopina obsłużyło punktualnie aż 89,87 proc. lotów. Warszawski port okazał się lepszy pod tym względem m.in. od lotnisk w Kopenhadze (88,53 proc. punktualnych lotów), Moskwie-Szeremietiewo (88,48 proc.) i Helsinkach (88,43 proc.) – podkreślono w informacji dla dziennikarzy.

Do najpunktualniejszych dużych portów lotniczych – powyżej 20 mln pasażerów – OAG zaliczyła Tokyo Haneda, gdzie aż 91,25 proc. lotów odbyło się punktualnie, Monachium (87,71 proc.) i Sao Paulo Guarulhos w Brazylii (87,47 proc.).

W gronie lotnisk małych (poniżej 10 mln pasażerów) najlepszy okazał się port lotniczy w Osace (93,85 proc.) przed lotniskami Bruksela Charleroi (93,61 proc.) i Panama (92,55 proc.) – wyliczyli brytyjscy eksperci.

Jak zaznaczono w komunikacie, doceniono również polskie linie lotnicze LOT, które z wynikiem 88,88 proc. punktualności lotów zajęły 10. miejsce na świecie. Najpunktualniejszą linią świata okazały się zaś litewskie airBaltic (94,39 proc. lotów bez opóźnień).

LotniskoChopina1

„Jestem ogromnie zadowolony z wyniku osiągniętego przez nasz port. Tak doskonały wskaźnik punktualności to wynik codziennych wysiłków wszystkich pracowników lotniska, agentów handlingowych i linii lotniczych” – przyznał cytowany w komunikacie Michał Kaczmarzyk, dyrektor Lotniska Chopina.

„Cieszy zwłaszcza skuteczność LOT-u, który obsługując ponad 40 proc. ruchu na Lotnisku Chopina niemal wszystkie operacje wykonuje punktualnie. Myślę, że nasi pasażerowie mogą być dumni, że mają w Warszawie lotnisko i linię lotniczą na światowym poziomie – podsumował Michał Kaczmarzyk.

(gm)

FOT. © MATERIAŁY PRASOWE LOTNISKA CHOPINA