Wykorzystać potencjał małych i średnich firm


Z Agnieszką Śliwką – Gumienną, właścicielką agencji rozwoju marek wyjątkowych – Studia Marki Brand Soul rozmawiamy o wsparciu małych i średnich przedsiębiorstw.

 

Czym właściwie zajmuje się Twoja firma?

– Studio Reklamy i Marki „Brand Soul” to marka z branży reklamowej nastawiona na kompleksowe wsparcie firm z sektora MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa), w zakresie brandingu, marketingu, zarządzania, sprzedaży i public relations. Wdrażamy nowe marki na rynek, tworząc nie tylko koncepcje marketingowe ich działania, ale także sprzedażowe. Rozwijamy ponadto lub pomagamy w reedukacji problemów związanych z zarządzaniem już istniejących firmom. Nasze główne atuty to: kreatywność, przedsiębiorczość, zaangażowanie, indywidualne i rzetelne podejście, doświadczenie w pracy z klientami, z różnych branż (kosmetyczna, gastronomiczna, spożywcza, przemysłowa, usługowa itp.).

Skąd taki szeroki zakres usług? Mówi się, że nie ma „ludzi od wszystkiego”.

– Zgadza się, jednak w przeciwieństwie do wielu agencji reklamowych, my nastawiamy się głównie na sprzedaż lub budowanie marki. Marketing jest dla nas narzędziem do realizacji ustalonego z klientem celu. Pracując 10 lat w małych i średnich firmach poznałam szczegółowo problemy zarządzania w każdym dziale firmy, kierowałam ludźmi, tworzyłam koncepcje i plany marketingowe i sprzedażowe, współpracowałam z produkcją, magazynem, księgowością, budowałam strategię marki. Zauważyłam też rzecz dla mnie najważniejszą: niewykorzystywany potencjał małych i średnich przedsiębiorstw, umiejętnie prowadzony i zarządzany, może wpłynąć bardzo korzystnie na rozwój marki.

Co masz na myśli, mówiąc „niewykorzystany potencjał”?

– Składa się na to wiele czynników, które możesz poznać wyłącznie poprzez pracę „wewnątrz firmy”, rozmowy z pracownikami, obserwacje zachowań klientów, kontrahentów, poznanie sposobu sprzedaży i obsługi itp. Stąd nawiązując współpracę z firmami, zawsze analizuję każdą dziedzinę działania bardzo dokładnie, by znaleźć sposób na harmonijną ich współpracę, ustalam i weryfikuje z właścicielami cele, jakie chcą osiągnąć oraz wskazuje niezagospodarowane obszary działania. Niewykorzystanym potencjałem mogą być ludzie – ich wiedza, doświadczenie, umiejętności, produkty – opakowanie, pozycjonowanie na rynku, polityka i koncepcja sprzedaży czy też potencjał samej marki (potrzeby, jakie realizuje i perspektywy, jakie ma w wyniku rozwoju)!

Czyli nawiązując współpracę z firmą, jesteś ich doradcą marketingowym?

– Dokładnie tak. Opracowuję plan na realizację określonego celu, założonego wspólnie z właścicielem (wzrost sprzedaży, zwiększenie rozpoznawalności marki, zwiększenie ilości stałych lub nowych klientów, budowanie marki w Internecie, przeprowadzenie akcji promujących firmę lokalnie itp.), jestem zarówno pomysłodawcą, jak i koordynatorem realizacji celów. Dodatkowo zawsze działam jako dział marketingu i PR dla małej lub średniej firmy, kontrolując tę dziedzinę zarządzania firmą w całości. Współpracuję więc na stałe, w ramach pakietów ryczałtowych.

Wiem, że poza obsługą firm realizujesz liczne własne projekty?
Dokładnie, to mnie niezmiernie motywuje do działania i rozwoju. Sprawia, że naprawdę wierzę, że można zdziałać wiele dzięki pozytywnemu nastawieniu i przyjaznym ludziom dookoła. Projekty te powstają, by realizować wyłącznie potrzeby małych i średnich firm, a pomysł na nie zrodził się u mnie właśnie z obserwacji potrzeb i chęci wsparcia firm w rozwoju, szczególnie tych mniejszych, które nie mają dostatecznych środków na reklamę, a potencjał mają niezmierny. Większość projektów realizuję przy udziale własnych funduszy lub współpracy z przedsiębiorczymi ludźmi (mój grafik Piotr, programista Przemek, producent filmów Tomek, marketingowiec Kasia, projektant Weronika, PR Ilona i inni niesamowici ludzie.). Tylko na jeden niezbędne mi są fundusze – wymyśliłam aplikację do zarządzania marketingiem – naprawdę bardzo przydatny program i na stworzenie niezbędne mi są środki, ale jeśli nie pozyskam sponsora, zamierzam starać się o kredyt inwestycyjny dla małych firm. Inne projekty to np. portal-msp.pl, mojakulturka.pl, malymistrzkuchni.pl, akademiatalentow.info, ekorodzinka.com, kartaprzedszkola.pl, kartalokalnegobiznesu.pl, stylowymezczyzna.pl. markisuckesu.pl i inne. Wszystkie opisane są na mojej stronie internetowej.

Wspierasz też ciekawe działania i inicjatywy jako agencja?

– Tak, wspieram Fundację Niesiemy Nadzieję, dla której będę pozyskiwać sponsorów. Piszę często artykuły związane z zarządzaniem, marketingiem I HR oraz realizuję akcje bezpłatnego doradztwa marketingowego.

Jesteś zabieganą osobą? Jak znajdujesz czas na to wszystko, nie mówiąc już o pasjach?

– Uwielbiam jeździć autem, najlepiej szybko, jestem fanką F1, co robię, przemieszczając się z miejsca na miejsce, ćwiczyć muszę codziennie minimum 1 godzinę, inaczej moja energia nie „usiedzi spokojnie w miejscu”. Praca jest dla mnie prawdziwą pasją, a jeśli dodatkowo mogę ją dzielić naprawdę z przedsiębiorczymi i zaufanymi osobami, to jestem ogromnie zmotywowana i szczęśliwa. Cały sekret.

Rozmawiała: Ilona Adamska

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności